Stanna världen en stund.

Jag hinner inte med! Nu är jag helt hjärntvättad av miljömål, vattenplanering och landskapsanalyser. En heldag med geografiprov och inlämningsuppgifter är ingenting att rekommendera. Men jag är fortfarande inte färdig, har en turistrapport om Thailand att pyssla med resten av helgen. Nu tänker jag i alla fall ta en paus för resten av kvällen. Spela lite gitarr (har inte gjorts på flera veckor), se på alla serier som jag ligger 300 år efter i och läsa bok. Chips har jag också. Så jag ska nog överleva en helg utan... Ehm, vad heter han nu igen? Mörkt hår, blå ögon, skjortor med bra passform? Nej, jag minns fan inte.

Kvällen igår var trevlig åtminstone. I bakgrunden snurrade Snatch men i förgrunden hördes mest mitt, Ceebs och Kalix snackande. Kalix, även kallad Anna, är alldeles för nyfiken av sig. Och Ceebs tjatade mest om sås. Vit sås. Jag ville verkligen inte höra men fick glatt lyssna ändå. Jag var mest glad för att jag fick ett bokpaket av Anna, fan vad bäst hon är! Annars har jag lite på känn att jag och Ceebs är rätt jobbiga att umgås med just nu. På Ceebs födelsedag blir det parmiddag. Haha. Det blir lite som i Kvarteret Skatan. Ante är David Batra. "Ja, jag har ju dödat en kille en gång!" Sandylicious är den bitchiga som fabulerar ihop en hel historia om hur hon och hennes kille träffades. Stackars Krister. "Det var en härlig vårdag i Venedig..."

På vägen ner på stan sen kan jag tänka mig att en hel del trodde att jag och Ceebs var fulla. Men det är faktiskt helt normalt att sjunga Abba-låtar i opera-versioner, tävla i vem som skrattar fulast och stöna som galningar så fort det blir uppförsbacke. Jag kan förstå att Ceebs stönade när jag drog på henne bakifrån sådär faktiskt, mina redskap är minsann inte att leka med!

Idag lyckades jag jogga runt hela (nja, nästan iaf) byn utan att möta en enda människa. Eller se skymten av en bil. Till slut blev jag paranoid och trodde att jag var med i någon sån där konstig film där alla människor försvinner. Poff bara! Sen kom jag ihåg att jag bor i Sågmyra och att det var snöblandat slask som ramlade ner från himlen, och den enda som är dum nog att ge sig ut i det vädret är jag. Förövrigt hade jag och Storebror en intressant diskussion om vad som är billigast, att köpa ett skärp eller att gå upp i vikt så de för stora byxorna inte längre är för stora? Det var en spännande diskussion, sånt borde vi göra oftare!

Rufus Wainwright - 14th Street

Kommentarer
Postat av: Saturnine

Och jag är glad över att du blev glad över böckerna! Sådetså! PUSS!

2008-03-14 @ 19:53:38
URL: http://saturnine.blogg.se
Postat av: Saturnine

Men föresten, man ska vara nyfiken! Annars får man ju inte veta nåt! ;D

2008-03-14 @ 20:46:51
URL: http://saturnine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0