Pölsa #1.

Löningsdag måste ju firas med att shoppa. Först tänkte jag ensam bege mig ut i shoppingdjungeln, men så vågade jag inte riktigt. Så jag tvingade med mig Jocke istället. Jocke var riktigt bra att ha med sig. Han hämtade jeans och hade till och med uppriktiga åsikter om vad man provade istället för ett: "Mm, fint!" Som det manliga könet brukar häva ur sig. Faktum är att han inte ens tyckte att jag skulle köpa de jeansen jag till sist köpte för han tyckte att ett par andra var snyggare. Det är ju inte heller bra, shoppingassistenter ska inte ha för mycket åsikter.

Sen köpte jag nya skor på Scorett. Röda. De ser ut som Pölsas skor vilket jag och Jocke hade väldigt roligt åt. I kassan stod DPF* ( *Den perfekta flickvännen), det var läskigt. Nej, nu ljuger jag. Det var inte ett dugg läskigt. Dels för att hon ju faktiskt måste vara trevlig mot mig eftersom jag är kund och hon jobbar, men allra mest för att jag faktiskt inte orkar bry mig längre. Jag vet inte ens vad det där tjafset handlade om från början och eftersom jag aldrig någonsin kommer att få ett svar på det heller så är det lika bra att låta det vara. Vill hennes pojkvän bråka över någon småsak som inte spelar någon roll alls om 100 år så får han väl göra det. Jag har inte tid att vara småsint, det finns redan för mycket bråk i världen och jag har tröttnat på sånt.

Resten av eftermiddagen har jag och Jocke bara druckit te och snackat en massa jävla skit. Det är grejer det. Snacka skit om folk. Speciellt att diskutera vilka som har blivit tjocka sen vi gick ut högstadiet. Och vilka som har blivit smala. Vilka som har blivit fula. Och vilka som har blivit snygga. Jag försökte tvinga Jocke att börja på Folkhögskola, det försöker jag tvinga alla som inte vet vad de vill med sina liv till. "Jaha, konst säger du? Gå en folkhögskola, då har du en bra grund!" "Jaså? Dietist? Men då kan du gå en folkhögskola så kan du komma in på folkhögskolekvoten sen!" Vad ni än vill med era liv, gå en folkhögskola vetja!

Nu ska jag fortsätta klura med Ceebs presenter. Hon fyller 23 år idag och imorgon blir det kalas! Woohoo. Det ska bli skoj det. Speciellt nu när jag har mina nya fina röda skor också.

Håkan Hellström - Kär I En Ängel


Kommentarer
Postat av: jcoke

Det var en riktigt lyckad dag faktiskt. NU HAR JAG FÅTT PENGAR FÖRRESTEN SÅ NU SKA DU VARA MED MIG OCH SHOPPA!

2008-03-28 @ 16:59:44
URL: http://jcoke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0