Kolla! 10 kronor, GU' VA' BILLIGT!

IKEA igår var mest... En studie i vilka patetiska tanter vi förvandlats till. Där kommentarer om billig kyckling på ICA, muffins-recept, heminredningstips med mera avlöste varandra. Desireé var värst. Som vanligt. Hon har blivit inspirerad av tanterna på sitt jobb för mycket. Men det gör ingenting, tanter är ju gulliga. Och det var bättre förr! Kommer ni ihåg 1998 tjejer? Det var tider det. Ungdomen idag är förresten hemsk och ouppfostrad.

Vi växlade mellan att vara tanter och tolvisar tror jag. Då vi helt plötsligt började prata gyn-besök, klamydia, sex och det underbara faktum att vi nästan alla var bukisar. Yes. Jo. Men jag har haft sex med Kim, det är bara det att jag inte velat berätta något för Jen förut. Nu när det gått några år så borde det väl ändå vara preskriberat? Des var förövrigt sjuk under Etik & Moral-lektionerna i skolan. Men det var kanske ingen nyhet? Däremot får vi bara fler och fler bevis för det varje gång vi ses. Nåja. Hon piggar upp åtminstone.

Jag hittade ingenting på IKEA. Hittade inte så mycket någon annanstans heller. Lite halsband, strumpor, en bok och ett durkslag. Men det fanns ju inte så mycket kvar att köpa efter att Tove gått loss med sitt kreditkort. Det var ju tur att någon av oss tog shoppingdagen på allvar åtminstone. Snyggast var förövrigt när lampan på Jennys bil flög av mitt under bilfärden. Nu har Jenny en tvåfärgad bil med bara ett framlyse. Det är det inte många som kan skryta med!

Idag är jag mest trött och sliten efter en dag på jobbet med ALLA 34 barn. Helt galet. Mitt huvud känns som att det ska sprängas. Skrivkramp har jag också. Nu ska jag plugga geografi. Haha. Jo. Säkert. Nej. Men jag MÅSTE verkligen så jag ska försöka åtminstone. Av med musiken, bort med allt som stör koncentrationen och så bara börja skriva. Åååh. Varför är det så långt kvar till fredag?

Moneybrother - Dom Vet Ingenting Om Oss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0