Har gått på knä så många år i den här staden.

Håkan har en skrämmande effekt på mig. Jag är skitpepp. Jag är pepp som en gnu. Inför allting. Jimmy är på sitt allra bittraste humör och JAG sitter och peppar honom. Annars brukar det vara tvärsom. Jag som lipar över livets jävlighet, hur mycket jag hatar Falun, hur jobbigt allting är. Men nu är det tvärsom. Det kan bero på att jag nyss författat ihop en fin liten bostadsannons till min, Evelinas och Jolins fyra i Göteborg som vi ska ha till hösten också. Den första kommer in i GP på måndag och JAG ska tydligen vara den som svarar på alla viktiga lägenhets-samtal. Hur blev jag in charge för detta? Jag vet väl ingenting om lägenheter? Jag vet väl ingenting om någonting?

Nåja. Nu är det som det är. Jag får väl försöka låta vuxen och svara artigt när någon ringer. Glad, skötsam och rökfri ska jag vara också. Glad och rökfri är jag ju redan. Skötsam vetefan. Men men, det kan man fejka!

Håkan Hellström - Zigenarliv Dreamin'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0