Dum & Dummare.

Jag tittade för en stund sen på reprisen av Debatt. Åh. Jag blir så matt. Där sitter Ebba von Sydow och Isabella Löwengrip (Blondinbella) och tävlar i vem som är dummast ungefär. Blondinbella ÄLSKAR att jobba. Jobba? Jaha. Jo. Om jag fick flera hundratusen för att sitta och skriva om vad jag shoppat den dagen så skulle jag också älska att jobba. Tjejen städar för fan inte ens sitt rum själv för de har en städerska som har jättegulliga städerska-kläder på sig. När hon skulle ha shoppingförbud en månad skulle hon leva på "bara" 1050 kronor en månad. Det är fan det jag lever på en vanlig månad. Det är vad alla ungdomar mellan 16-19 år lever på varje månad. Jag blir nästan rädd när jag inser att det finns människor som Blondinbella, såna som är sådär korkade på riktigt.

Tobias Persson är bra i alla fall. Jag visste förstås redan innan att han var rolig. Men att han hade så kloka åsikter också. Det var en positiv överraskning. Jag hade velat se Betnér där också, han hade nog kunnat ge Ebba en och annan känga när hon sitter där och ler och förklarar att alla unga tjejer visst förstår att många av produkterna hon skriver om är reklam. Ja. Det gör de säkert, men det förändrar ju inte det faktum att Ebba ändå sitter där och präntar i dem att de ska se ut på ett visst sätt, klä sig si och så och bete sig fint och artigt för att kunna platsa i samhället. Kan ingen bara ta hela Veckorevyn-redaktionen och slänga den i Sverker Olofssons soptunna?

Pete & The Pirates - Mr. Understanding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0