Jag hatar att cykla.

Idag fick jag för mig att jag skulle cykla. Jag hade fått för mig att jag tyckte det var roligt. Det är ungefär som när jag får för mig att jag är bra på att pyssla. Jag suger på att pyssla. Och jag hatar att cykla. Jag hade liksom bara glömt av det. Senast jag cyklade var när jag bodde på Visingsö. Visingsö är en väldigt platt ö. Och där hade jag en fin röd cykel utan växlar som var alldeles perfekt. Hemma finns det uppförsbackar. Och nedförsbackar. Och min cykel är obekväm och saknar bromsar. Nu ska jag inte cykla igen på hela sommaren.

Annars har det varit en bra dag. Den började med en låååång morgonpromenad som avslutades med att jag slängde mig i poolen. (Bara för att jävlas med Anna. POOL! POOL!) Sen blev det jobb och jobbet är inte fy skam dagar som dessa. Vi slängde barnen i en pool också. Fast jag satt mest med en Elias i knäet. Jag vet inte vad det är med honom nuförtiden. Han har nog blivit lite nykär i mig. Hans mamma ska skriva in mig i sitt testamente så att jag blir den som får ta hand om barnen om det händer dem något, det sa hon till mig idag. Det låter bra. Jag gillar de där barnen.

Efter jobbet var det den där cykelturen. Som inte var så lång, den var bara till Yoshi, men ändå. Jag var hos Yoshi igår också, så nu har jag spanat in hennes bebismage två dagar i rad. Men bebisen får vi nog vänta lite på. Än så länge ligger den i Yoshis mage och heilar. Yoshi påstår att den sparkar, men hur troligt är det med Yoshi som mamma? Nej. Jag menar det jag. Det ska bli roligt när Jenny får träffa Yoshis bebis med tanke på hur barnkär hon är. Hrm. Just det ja. Desireé i sin tur satt mest och var stressad över att hon kanske skulle missa Grey's Anatomy. På fredag ska vi åtminstone klä upp oss i finklänningar och äta finmiddag vid korvmojjen. Vi ska nog till och med duka fint där utanför. Pynta ett parasoll med serpentiner och sånt.


Annars har det blivit ändrade planer angående helgen. Jag ska inte alls till Falköping, händer lite grejer här hemma som jag inte vill gå miste om, om man säger så. Så det blir Uppsala över dagen imorgon bara och sen hem igen. Jag borde verkligen duscha, vi ska åka klockan 7 imorgon. Säger morbror Stefan så det blir nog vid halv åtta. Det enda jobbiga är att jag nog aldrig har saknat Jimmy så mycket som jag gjort den här veckan och nu dröjer det ända tills nästa fredag innan vi ses. Tidigast. Kanske inte ens då ses vi för han bara krånglar den där Jimmy.

Nåja. Nu längtar jag mest tills i juli. Då ska vi åka hit:

   

Det är Sicilien. Bara för att jag är lite sur på Jimmy just nu så tänker jag inte berätta för honom om "maffia"-utflykten man kan åka på. Om fem minuter när jag är o-sur på honom igen så kanske jag berättar. Nu har jag visserligen glömt varför jag är sur på Jimmy överhuvudtaget så det är nog bäst att jag berättar ändå.

Jack Johnson - Wasting Time


Kommentarer
Postat av: Saturnine

Fy fabian för pool! Fy fabian för att ni ska utomlands! Fy fabian för att ni kan åka på maffiacruising. FY FABIAN! ;P

2008-06-05 @ 18:55:23
URL: http://saturnine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0