Vilken härlig dag.

Jag, Evelina och Jimmy har varit i Göteborg hela dagen. Jimmy och Evelina gillar inte mig, de bara tjafsade om vem som skulle ha vårdnaden om mig hela tiden. Jag och Evelina delar på Jimmy, fast Evelina vill mest att Jimmy ska betala saker åt henne i utbyte mot att hon berättar skvaller om mig för honom. Jag tycker att Jimmy ska betala min och Evelinas hyra, det är ju faktiskt han som har jobb. Jag och Evelina är arbetslösa studenter och borde också ha rätten till att ha ett liv. Och dessutom kommer ju faktiskt Jimmy att få bo i våran lägenhet vissa helger.

Jo. För en lägenhet har vi nu. 7-8 minuters gångväg från Avenyn. Inte så tokigt, inte så tokigt. Lägenheten är myspysig och Cecilia som vi ska bo med verkar väldans trevlig. Indeed. Jag är mest nöjd för att jag fick största rummet, med flest garderober. Mindre nöjd är jag för att jag är typ pank och måste köpa en dator, ett tv-bord och en cd-spelare. Tycker jag. Hyror som ska betalas också. Men vad gör väl det. Sen när hyran är betald då kan jag och Evelina sitta där i Göteborg och vara glada över att vi bor i Göteborg, trots att vi inte har någonting att göra eftersom båda två är panka. Det skulle bli varmt i augusti va? Då gör det ingenting att man är pank. Då kan vi sola i parken utanför vårat hus. Jag är lycklig. 2008 är bäst.

Ted Gärdestad - Vilken Härlig Dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0