Hej överklass!

Min pojkvän har en latte-visp. Men inget rivjärn. Jag börjar bli rädd. Det är svårt att riva limeskal utan rivjärn. Och varför äger man en latte-visp? De är pyttesmå och ganska läskiga. De låter som små flugor. En latte-visp. Det kanske inte ens heter så? En pytteliten visp som man skummar mjölk med i alla fall. En sån har Jimmy. Men inget rivjärn. Ja, jag säger då det. Borgarna. De har konstiga saker för sig.

Annars har jag tvingat med Jimmy att se Mamma Mia idag. Jimmy tittade på klockan konstant under hela filmen. Jag satt mest och log och undrade varför såna saker aldrig händer i mitt liv? Som att det helt spontant dyker upp 15 greker i badbyxor och simfötter och börjar dansa galet på en brygga. Jag har alltid varit en musikaltjej. En gång skrev jag en insändare om det till Darling. Nu tänkte jag länka den, men hittar inte Darlings hemsida längre. De har antagligen lagt ner. Synd på den enda vettiga tidning för tjejer som någonsin existerat. Men den passade väl inte in i dagens plastiga samhälle.

Efter bion började jag och Jimmy tjafsa om huruvida Ring Ring var med i filmen eller ej. Jimmy hävdade att den var det, jag hävdade att den inte varit det. Så jag skrev till 118 100 och frågade. 1½ timme senare får jag svaret: "Nej, låten Ring Ring är inte med i Mamma Mia efter noggrant undersökande här på 118 100" Haha. Ja. Noggrant kan man verkligen säga. Annars brukar man få svaret inom en kvart. Hoho. Huvudsaken är ju att jag hade rätt faktiskt.

Nu ska jag sjunga och dansa vidare. Vad gör man inte för att jävlas med sin kära pojkvän.

 Don't go wasting your emotions, lay all your love on me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0