Du har varit ute i världen i flera år.

Jag har ätit pepparkakor! Och sett på julkalendern. Som var helt hemskt fruktansvärt dålig. Stackars barn som växer upp nu. Det var bättre förr. Pepparkakorna var goda dock. De var en uppvärmning inför kladdkakan som jag har bakat till Desperate Housewives. Jag orkar bara vara nyttig varannan dag. Man blir så trött utan socker. Idag har jag varit trött hela dagen. Jag är understimulerad. Jag ska skaffa mig en hobby, förutom att se på teve alltså. Det är dock svårt att hitta på någonting att göra när man är pank. Det är därför min favorithobby är att se på teve, för det är gratis.

Annars har jag mest roat mig med att försöka fylla i blanketter. Det är svårt. Kryss hit och dit och konstiga frågor som man inte kan svara på. Varför kan ingenting bara vara enkelt? Det skulle jag tycka var roligt. Lite enkelhet i vardagen. Att någonting flyter på. Jag vill glida på ett bananskal rakt in i gräddfilen. Och så vill jag ha blommor, en bukett rosor att ha på vardagsrumsbordet. Det skulle vara något det. Det borde man alltid ha.

Eldkvarn - Bröllopssång #1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0