Kompis, det går bra nu.

Bättre åtminstone. Magen gör fortfarande ont men i ryggen har det släppt. Eller bedövats av Voltaren och Ipren. Jag ska sova bort det sista så orkar jag jobba imorgon. "Du borde ta tag i ditt liv!" Säger min mamma och det säger en hel del om hur lite hon vet vad jag gör. Och hur lite hon vet om hur det faktiskt är i samhället idag. Med ta tag i sitt liv menar min mamma; Skaffa körkort och ett jobb. Hon tror att det bara är att gå in varsomhelst och säga att man vill ha jobb där så praktiskt taget kastar folk arbetsmöjligheter på en. Jag bet ihop och svalde alla sarkastiska svar och orkade inte säga någonting alls om allting som jag faktiskt gör. Att jag faktiskt tar tag i mitt liv. Att det är det enda jag gjort de senaste 2 åren. Tänk vad roligt det skulle vara med en mamma som sa: "Du borde passa på att njuta av ditt liv!"

Kvällen har annars bestått av lite lägenhetsbestyr med Evelina och Jolin. Det känns skönt åtminstone, att vi faktiskt har en lägenhet som är våran om vi vill ha den. Vi får väl se. Jag och Evelina väntar förstås fortfarande på våran fina fyra på avenyn med jacuzzi, inglasad balkong, diskmaskin, tvättmaskin och golvvärme. Jag vill flytta nu. Bye bye Falun och knappt åka hem över jul. Nopp. För jag ska TRIVAS SÅ BRA I MIN LÄGENHET att jag aldrig går utanför dörren. Sådeså.

Nu blir det duschen och sen sängen. Och snart är det fredag. Snartsnartsnart.

Mollys Gusher - Indestructible

Kommentarer
Postat av: Arne B

Schysst låtval! Dom e grymma

2008-05-08 @ 16:00:27
Postat av: Arne B

Schysst låtval! Dom e grymma

2008-05-08 @ 16:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0